Regulamin sklepu internetowego
https://nordic-sklep.pl/
I. Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa warunki świadczenia nieodpłatnych usług drogą elektroniczną oraz sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego pod adresem https://nordic-sklep.pl/ przez firmę PUH LedNet Bartosz Orlicki z siedzibą w Szydłowcu (26-500) przy ul. Jastrzębskiej 36A, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: PL7991921264.
2. Niniejszy regulamin, określone w nim usługi i produkty Nordic Tec® skierowane są do Konsumentów i Przedsiębiorców.
3. Akceptacja niniejszego regulaminu jest niezbędna dla skorzystania z naszych usług i zawierania umów sprzedaży.
4. We wszelkich sprawach związanych z korzystaniem z naszych usług i ze sprzedażą produktów, możesz skontaktować się z nami pod adresem e-mail: lednet@vp.pl.
5. W celu korzystania ze Sklepu Internetowego, należy spełnić następujące minimalne wymagania techniczne:
1) urządzenie z dostępem do internetu;
2) dostęp do poczty elektronicznej;
3) najnowsza wersja przeglądarki internetowej z obsługą plików Cookies i Java Script.
6. W miejscu rejestracji (26-500 Szydłowiec) Sprzedawca nie udostępnia możliwości odbioru osobistego zakupionych towarów, ani możliwości zakupów detalicznych.
Sprzedawca prowadzi sprzedaż jedynie w formie online.
Na miejscu Sprzedawca nie oferuje również możliwości dokonania wymiany ani osobistego zwrotu towarów - tego typu działania prowadzone są jedynie za pośrednictwem firm kurierskich.
7. Grafiki dołączone do Produktów mają charakter jedynie poglądowy, są grafikami reklamowymi, nie muszą stanowić realnego odwzorowania produktu, czyli tak zwanego ,,Real Photo''. Sprzedawca deklaruje w sposób przejrzysty i otwarty, że grafiki przypisane do produktów mogą przedstawiać inne przedmioty (o podobnym charakterze technicznym i podobnym wyglądzie). Dotyczy to w szczególności produktów typowo technicznych, dla których aspekt wyglądu nie stanowi istoty przeznaczenia produktu. W związku z tym lekkie rozbieżności produktów oraz użytych grafik, o ile nie wnoszą wyraźnej zmiany w funkcjonalności produktu (w zakresie jego przeznaczenia) - nie będą uznawane za podstawę do realizacji gwarancji lub rękojmi.
8. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do Sklepu spowodowany czynnikami o charakterze siły wyższej. Sprzedawca zastrzega sobie także prawo do przerw w dostępie do Sklepu spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem funkcjonalności Sklepu. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by wspomniane przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
II. Definicje
Terminy, zwroty i pojęcia zapisane w niniejszym regulaminie wielką literą uzyskują określone poniżej znaczenie:
1. Dzień roboczy - dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
2. Klient – osoba, na rzecz której świadczone są drogą elektroniczną usługi i zawierająca ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży na podstawie Regulaminu.
3. Konto – zbiór funkcjonalności w Sklepie Internetowym przydzielonych Klientowi, dostępny po zalogowaniu się za pomocą unikalnego adresu e-mail i hasła, umożliwiający m. in. przegląd dotychczasowych zamówień modyfikację danych Klienta.
4. Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
5. Koszyk – funkcjonalność Sklepu Internetowego umożliwiająca Klientom gromadzenie wybranych Produktów podczas przeglądania asortymentu Sklepu Internetowego, przed dokonaniem zakupu i złożeniem Zamówienia.
6. Sprzedawca – firma PUH LedNet Bartosz Orlicki, z siedzibą w Szydłowcu (26-500) przy ul. Jastrzębskiej 36A, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: PL7991921264, będąca właścicielem marki Nordic Tec®.
7. Newsletter – świadczona drogą elektroniczną usługa polegająca na regularnym dostarczaniu wiadomości e-mail, informujących aktualizacjach, promocjach, nowościach lub treściach związanych z marką i produktami Nordic Tec®.
8. Operator płatności – zewnętrzny podmiot trzeci obsługujący poszczególne metody płatności dostępne w Sklepie Internetowym, przetwarzający płatność Klienta za Zamówienie na podstawie umowy zawartej z Nordic Tec®.
9. Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą i mającą dla niej charakter zawodowy wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
10. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, która zawiera umowę z innym przedsiębiorcą bezpośrednio związaną z tą działalnością gospodarczą, ale umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej ujawnionym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
11. Produkt/Produkty – rzeczy ruchome, produkty z asortymentu Nordic Tec®.
12. Regulamin – niniejszy dokument.
13. Sklep Internetowy (Sklep) – sklep internetowy Nordic Tec® dostępny pod adresem https://nordic-sklep.pl/.
14. Umowa sprzedaży (Umowa) – umowa sprzedaży Produktu lub Produktów, zawierana między Klientem a Sprzedawcą na odległość, za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
15. Usługi – usługi świadczone na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wymienione w ust. 1 Rozdziału III Regulaminu.
16. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży w zakresie objętych zamówieniem Produktów z określoną ceną dostawy, składane za pośrednictwem Sklepu Internetowego za pomocą formularza zamówienia.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
1. Podczas rejestracji, w czasie dalszych działań podejmowanych na Koncie oraz składania Zamówień, Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych prawdziwych i aktualnych oraz odpowiedniego dokonywania ich aktualizacji. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z braku aktualnych danych Klienta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody spowodowane podaniem przez Klienta nieprawdziwych, nieaktualnych lub niepełnych danych w formularzach w ramach Sklepu Internetowego lub nieprzestrzeganiem warunków Regulaminu. Dane podawane przez Użytkownika nie mogą naruszać przepisów aktualnie obowiązującego prawa oraz dóbr osobistych i praw osób trzecich.
2. Nieodpłatne Usługi świadczone drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego obejmują:
1) prezentację produktów Nordic Tec®;
2) zapewnienie możliwości składania Zamówień;
3) utrzymywanie Konta klienta;
4) Newsletter;
5) blog z artykułami.
3. Ze świadczeniem Usług nieodzownie wiąże się przetwarzanie danych osobowych, w tym plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.
4. Dane podawane przez Klientów podczas rejestracji lub składania zamówienia muszą zawierać prawidłowe, zgodne z prawdą dane umożliwiające zawarcie Umowy sprzedaży oraz doręczenie przesyłki.
5. W związku z tym, że dostęp do Sklepu Internetowego odbywa się w publicznej sieci Internet, korzystanie z naszych Usług niesie ze sobą zagrożenia nieuprawnionego pozyskania danych Klientów lub ich modyfikacji. Rekomendujemy wobec tego zachowanie szczególnej ostrożności i stosowanie właściwych środków technicznych, które pozwolą zminimalizować te zagrożenia, w szczególności programy antywirusowe, chroniące tożsamość i prywatność użytkowników sieci. Podkreślamy jednocześnie, że w żadnym wypadku nie będziemy zwracać się do Klienta z prośbą o udostępnienie hasła do Konta w Sklepie Internetowym.
6. Zabronione jest korzystanie z Usług i wykorzystywanie Sklepu Internetowego i treści z nim związanych, w sposób sprzeczny z Regulaminem, powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami bądź w sposób naruszający dobra osobiste osób trzecich lub interesy Sprzedawcy.
7. Umowa o korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieokreślony.
8. Klientowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie Usług, ze skutkiem natychmiastowym i bez potrzeby wskazywania przyczyn wypowiedzenia, bez wpływu na prawa Stron przed wypowiedzeniem. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem e-mail: lednet@vp.pl lub pisemnie na adres siedziby, wskazany w punkcie 1 rozdziału I Regulaminu.
9. Sprzedawca jest uprawniony do wypowiedzenia umowy o świadczenie Usług, ze skutkiem natychmiastowym, w tym bez wskazywania przyczyn, bez wpływu na prawa Stron przed wypowiedzeniem. Wypowiedzenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym następuje poprzez przesłanie Klientowi oświadczenia w formie dokumentowej, złożonego na adres e-mail lub w formie pisemnej.
10. Prawa własności intelektualnej Sprzedawcy do marki Nordic Tec® oraz do Sklepu Internetowego są zastrzeżone.
Za wyjątkiem logotypów i grafik w Sklepie Internetowym, do których prawa autorskie należą do podmiotów trzecich, wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie i prawa własności intelektualnej należą do Sprzedawcy. Prawa Sprzedawcy, o których mowa w zdaniu poprzedzającym dotyczą w szczególności nazwy i domeny Sklepu Internetowego, zamieszczonych w nim oraz przesyłanych do Klientów treści, w tym treści tekstowych, logotypów, grafik, zdjęć formularzy. Korzystanie z wyżej wymienionych przedmiotów praw może następować wyłącznie w celach i na zasadach określonych Regulaminem, zaś kopiowanie ich przedmiotów bez uzyskania pisemnej zgody Sprzedawcy jest zabronione.
IV. Rejestracja
1. Klient uprawniony jest do posiadania jednego Konta w Sklepie Internetowym w tym samym czasie.
2. W celu utworzenia Konta w Sklepie Internetowym wymagana jest rejestracja, która następuje poprzez:
1) wypełnienie formularza rejestracyjnego poprzez podanie imienia, nazwiska, adresu e-mail, względnie danych dot. prowadzonej działalności gospodarczej lub reprezentowanego podmiotu
2) ustanowienie hasła do Konta;
3) złożenie oświadczenia o zapoznaniu się i akceptacji regulaminu oraz polityki prywatności;
4) potwierdzenie rejestracji Konta z poziomu konta poczty elektrycznej o wskazanym przez Klienta adresie e-mail.
3. Z chwilą potwierdzenia rejestracji przez Klienta zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta.
4. W ramach usługi utrzymywania Konta, Klient jest uprawniony w szczególności do:
1) składania zamówień,
2) przeglądania historii zamówień,
3) modyfikacji wprowadzonych danych osobowych
4) resetowania hasła do Konta, w przypadku jego utraty.
5. Klient może w dowolnym momencie usunąć konto, kontaktując się ze Sprzedawcą drogą elektroniczną na adres e-mail: lednet@vp.pl.
6. Usunięcie Konta skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie Usług.
7. W przypadku braku korzystania z Konta przez Klienta przez okres 3 lat, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia Konta, z uwagi na względy ochrony danych osobowych Klientów i przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
V. Składanie zamówień
1. Wszelkie zamieszczone w Sklepie Internetowym informacje o Produktach, nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia Umowy, o którym mowa w art. 71 Kodeksu cywilnego.
2. Do złożenia Zamówienia przez Klienta nie jest wymagane posiadanie Konta. Klient może składać Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego w czasie jego dostępności, co do zasady przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
3. Złożenie Zamówienia oznacza złożenie przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Produktów oznaczonych w Zamówieniu.
4. Złożenie Zamówienia odbywa się poprzez:
1) dodanie Produktu lub Produktów do Koszyka;
2) przejście do Koszyka
3) kliknięcie przycisku „Przejdź do realizacji zamówienia”
4) uzupełnienie formularza Zamówienia w zakresie danych kontaktowych i danych dostawy lub potwierdzenie danych (w przypadku Klientów zalogowanych do Konta);
5) wyboru metody wysyłki;
6) wyboru metody płatności;
7) opcjonalnie – dodanie komentarza do Zamówienia;
8) złożenie oświadczenia o zapoznaniu się i akceptacji regulaminu oraz polityki prywatności;
9) naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę”;
10) zapłatę ceny, zgodnie z wybraną metodą płatności.
5. Po otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi jego złożenie w formie wiadomości email.
6. Z chwilą doręczenia do Klienta wiadomości o potwierdzeniu Zamówienia następuje zawarcie Umowy sprzedaży.
7. W przypadku utrudnień w realizacji Zamówienia, w szczególności braku dostępności zamówionych Produktów, Sprzedawca poinformuje niezwłocznie Klienta o najszybszym możliwym czasie realizacji lub niemożliwości realizacji. Klient może wówczas zaakceptować wydłużony termin realizacji Zamówienia, zmodyfikować Zamówienie lub zrezygnować z Zamówienia w całości. W przypadku niemożliwości realizacji zamówienia, Zamówienie zostanie anulowane, a opłacone należności zwrócone Klientowi przez Sprzedawcę.
VI. Ceny i sposoby płatności
1. Wszystkie ceny Produktów wskazane w Sklepie Internetowym są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
2. Ceny Produktów nie zawierają kosztów dostawy, których wysokość jest wskazywana podczas składania Zamówienia.
3. Całkowita i wiążąca cena Zamówienia, obejmująca łącznie cenę Produktów i cenę dostawy, wskazywana jest każdorazowo na finalnym etapie podczas składania Zamówienia, za wyjątkiem Produktów niestandardowych, niemożliwych do wysyłki standardową spedycją drobnicową, w przypadku których cena musi być wyliczona osobno w zależności od warunków i miejsca dostarczenia (tego rodzaju przypadki wymagają uprzedniego kontaktu i dokonania indywidualnych ustaleń ze Sprzedawcą).
4. Dostępne metody płatności każdorazowo wskazywane są podczas składania zamówienia. Zastrzegamy możliwość czasowego wyłączenia możliwości korzystania z poszczególnych sposobów płatności, w szczególności z uwagi na powody występujące po stronie podmiotów trzecich, w tym usterki techniczne.
5. Informujemy, że Operatorzy płatności są odrębnymi od Sprzedawcy podmiotami, zaś korzystanie z metod płatności przez nich obsługiwanych odbywa się na podstawie odrębnych umów i regulaminów, wydawanych przez te podmioty.
VII. Dostawa
1. Sprzedawca oferuje dostawę Produktów za pośrednictwem firm kurierskich, na adres wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
W zależności od wybranej opcji dostawy, dostawa może zostać zrealizowana na:
1) adres Klienta;
2) adres osoby trzeciej lub
3) adres punktu odbioru (lokalizacja placówki bądź urządzenia, z którego Klient może odebrać Zamówienie).
2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Produkt zgodny z Zamówieniem i wolny od wad.
3. Koszt dostawy Produktów zostanie wskazany podczas składania Zamówienia.
4. Informacja o liczbie dni roboczych niezbędnych do wysyłki Zamówienia znajduje się każdorazowo na karcie danego Produktu. Termin realizacji zamówienia liczony jest od momentu potwierdzenia Zamówienia. Sprzedawca zastrzega przy tym, że łączny czas dostawy nie jest zależny od Sprzedawcy, a zależy on także od obsługi firm zewnętrznych (firm przewozowych) oraz innych czynników niezależnych od Sprzedawcy.
5. W przypadku wystąpienia sytuacji powodujących opóźnienie w nadaniu przesyłki dłuższe niż zwyczajowy czas nadania przesyłek w handlu internetowym, za jaki Sprzedawca poczytujemy 1-2 dni robocze, Sprzedawca zobowiązuje się poinformować niezwłocznie Klienta.
6. Po odbiorze Przesyłki, Klient zobowiązany do zbadania stanu przesyłki. W przypadku realizacji dostawy przez przewoźnika, Klient ma prawo żądać spisania protokołu uszkodzenia przesyłki.
7. Sprzedawca nie odpowiada za niedostarczenie towaru z przyczyn leżących po stronie Klienta, w tym wskutek wskazania nieprawidłowego adresu dostawy. W przypadku niemożności dostarczenia towaru z przyczyn po stronie Klienta, jeśli doszło do wysyłki Produktu i wygenerowania kosztów spedycji, Klient odpowiedzialny jest za wynikłe z tej przyczyny koszty.
8. Wybór przewoźnika (firmy kurierskiej) nie jest wiążący dla Sprzedawcy. Oznacza to, że Sprzedawca może użyć innej firmy kurierskiej niż zaznaczył Klienta pod warunkiem, że jest to usługa zbliżona jakością i parametrami do wyboru dokonanego przez Nabywcę, a także, że nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami dla Klienta.
9. W przypadku, gdy Klient wskazuje adres, który jest adresem zagranicznym poza Unią Europejską i w związku z tym dostawa generuje koszty importowe (VAT/cło/inne) nałożone przez organy celno-skarbowe państwa przeznaczenia lub opłaty za usługi odpraw celnych importowych w kraju przeznaczenia nałożone przez przewoźnika, wówczas za uregulowanie tych opłat odpowiada Klient. Sprzedawca nie ma obowiązku informować o tych opłatach, jak również posiadać wiarygodnych i wiążących informacji na ich temat.
VIII. Techniczna obsługa posprzedażowa
1. Sprzedawca pełni obsługę posprzedażową w granicach zwyczajowo przyjętych dla sprzedaży Produktów dostępnych w Sklepie i tylko dla Klientów, z którymi łączy Sprzedawcę bezpośrednia Umowa sprzedaży.
2. Sprzedawca nie realizuje technicznej obsługi posprzedażowej dla produktów zakupionych u podmiotów trzecich - dystrybutorów Nordic Tec®. Za obsługę posprzedażową takich produktów odpowiada dystrybutor, z którym łączy danego Klienta umowa sprzedaży.
3. Wszelkie sprawy montażowe lub błędy wynikające z montażu Produktów nie dotyczą Sprzedawcy i są odpowiedzialnością wykonawcy. Sprzedawca nie dokonuje oględzin Produktów na miejscu u Klienta, ani nie oferuje sprawdzania poprawności instalacji Produktów ze Sklepu zrealizowanej przez podmioty trzecie.
IX. Reklamacje i niezgodność Produktu z Umową
Reklamacje
1. Sprzedawca nie realizuje bezpośrednio reklamacji Produktów, które zostały zakupione u podmiotów trzecich – dystrybutorów Nordic Tec®. Reklamacje dotyczące takich produktów Klient realizuje dystrybutor, z którym łączy danego Klienta umowa sprzedaży.
2. Jeśli chcesz zgłosić uwagi związane z Produktem, Sklepem Internetowym, sposobem świadczenia Usług lub realizacją Zamówień, możesz złożyć reklamację, kontaktując się z nami na pod adresem e-mail: lednet@vp.pl, za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w Sklepie lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej informacje, które pozwolą nam zidentyfikować Klienta i podjąć działania związane z żądaniem, w szczególności:
1) imię, nazwisko,
2) adres
3) adres e-mail,
4) datę zamówienia,
5) datę wystąpienia zdarzenia podlegającego reklamacji,
6) Produkty, których dotyczy reklamacja,
7) okoliczności uzasadniające reklamację, oraz krótki opis aplikacji (w jakim zastosowaniu był użyty Produkt)
8) wskazanie preferowanego rozwiązania reklamacji, ewentualnie załączniki w postaci plików lub zdjęć dotyczących przedmiotu reklamacji.
4. Zgłoszenie reklamacji dla swojej skuteczności wymaga wysłania przedmiotu reklamacji do Sprzedawcy (adres: PUH LEDNET - HALA MAGAZYNOWA, Jastrzębska 36A, 26-500 Szydłowiec). Sprzedawca nie rozstrzyga reklamacji jedynie na podstawie zdjęć, filmów, relacji Klienta, opinii osób trzecich.
5. Reklamacja rozpatrywana jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania produktu. W przypadku, gdy przekazane informacje nie będą wystarczające do rozstrzygnięcia żądania, Sprzedawca zwróci się do Klienta z prośbą o uzupełnienie, lecz wówczas termin rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu.
6. Jeśli z uwagi na stopień skomplikowania sprawy lub ilość obsługiwanych reklamacji rozpatrzenie reklamacji w terminie wskazanym w ustępie poprzedzającym nie byłoby możliwe, wówczas Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji, informując o przyczynach opóźnienia i przewidywanym terminie rozstrzygnięcia.
Niezgodność Produktu z Umową
7. Uprawnienia Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta oraz zakres odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności zamówionego Produktu z Umową określają przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827).
8. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.
9. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.
10. Niezgodność Produktu z Umową sprzedaży występuje jeśli:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność Produktu nie są zgodne z Umową sprzedaży;
2) Produkt nie jest przydatny do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, o którym ten powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował;
3) Produkt nie nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
4) Produkt nie występuje w takiej ilości i nie posiada cech, w tym trwałości i bezpieczeństwa, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może rozsądnie oczekiwać;
5) Produkt został dostarczany z bez opakowania, akcesoriów i instrukcji, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może rozsądnie oczekiwać (podkreślamy przy tym, że nie dotyczy to sytuacji w której określone akcesoria sprzedawane są opcjonalnie, za dopłatą i jako odrębne Produkty).
11. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy uprawniony żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy uprawniony żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową w sposób preferowany przez uprawnionego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
12. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, jeśli
1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową;
2) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową;
3) brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić go do zgodności z Umową;
4) brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z roszczenia o wymianę lub naprawę;
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
13. W przypadku uwzględnienia reklamacji i stwierdzenia niezgodności Produktu z umową, Sprzedawca skontaktuje się z Konsumentem w celu uzgodnienia sposobu wymiany Produktu na wolny od wad, bądź jeżeli nie będzie to możliwe, do obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy sprzedaży.
14. Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie na koszt Sprzedawcy.
15. W przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi (niezgodności z Umową) jest wyłączona.
X. Odstąpienie od Umowy sprzedaży
1. Klient, który zawarł Umowę sprzedaży, może odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 30 dni od odbioru Zamówienia. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
2. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje w odniesieniu do Umów, w których przedmiotem świadczenia jest Produkt służący zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Klienta (towar na zamówienie).
3. Prawo odstąpienia od umowy realizowane jest jedynie wysyłkowo, za pośrednictwem przewoźników. Sprzedawca oświadcza, że w miejscu rejestracji działalności (26-500 Szydłowiec) nie ma możliwości dokonania osobistego zwrotu towaru.
4. Klient zobowiązany jest do zwrotu Produktu w stanie niepogorszonym i ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
Informujemy, że montaż (instalacja) Produktu powoduje, że Produkt nie będzie odpowiadał stanowi nienaruszonemu. W przypadku zwrotu przedmiotu używanego lub częściowo uszkodzonego, co dotyczy także uszkodzeń zaistniałych w spedycji podczas przesyłki zwrotnej, Sprzedawca może go przyjąć, decydując o zwrocie kwoty niepełnej. Jeśli przedmiot nie nadaje się do dalszej odsprzedaży jako nowy, nieużywany - ze zwrotu może być potrącona znaczna część opłaty jaką poniósł Nabywca, dochodząca nawet do 95% wartości.
Klient jest odpowiedzialny za odpowiednie zabezpieczenie Produktów oraz za ewentualne uszkodzenia powstałe przy wysyłce w ramach zwrotu, także za sprawą przewoźnika, powodujące zmniejszenie wartości Produktu. W takich sytuacjach, Sprzedawca nie uczestniczy w dochodzeniu roszczeń od Przewoźnika z tytułu zmniejszenia wartości Produktu.
5. W wypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.
6. W przypadku odstąpienia od umowy przed odbiorem zamówienia, ale po jego wysyłce przez Sprzedawcę, Klient, który nie jest Konsumentem ani Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Zamówienia oraz jest zobowiązany do zwrotu kosztów spedycji Zamówienia faktycznie poniesionych przez Sprzedawcę, niezależnie od ceny dostawy podanej w Zamówieniu. Powyższe dotyczy także sytuacji, gdy dostawa w ramach Zamówienia jest dla Klienta wskazana jako darmowa.
7. Odstąpienie od Umowy sprzedaży następuje przez złożenie stosownego oświadczenia na adres e-mail: lednet@vp.pl lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy. Sprzedawca nie przyjmuje oświadczeń o odstąpieniu od umowy w formie telefonicznej ani za pośrednictwem SMS.
8. Przy składaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy prosimy o przekazanie co najmniej:
1) imię i nazwisko,
2) firma (dot. Przedsiębiorców na prawach konsumenta),
3) data zawarcia Umowy,
4) wskazania Produktów objętych Umową.
Uwaga - w przypadku zamówień, przy których została wystawiona faktura VAT na działalność gospodarczą, warunkiem skutecznego odstąpienia od Umowy jest przesłanie skanu lub wyraźnego zdjęcia faktury korygującej otrzymanej od Sprzedawcy, opatrzonej pieczęcią firmową i podpisem osoby reprezentującą firmę Klienta, która jest niezbędna do prawidłowego zaksięgowania zwrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami rachunkowymi. Brak odesłania skanu lub zdjęcia podpisanej i opieczętowanej faktury korygującej w ciągu 10 dni równoznaczny będzie z rezygnacją z odstąpienia i skutkować będzie ponowną wysyłką Produktu. W przypadku odmowy przyjęcia przesyłki Sprzedawca uprawniony będzie do naliczenia stosownych opłat za magazynowanie Produktu, co pozostaje bez uszczerbku dla Klientów na prawach konsumenta.
Przekazanie informacji niepełnych może skutkować opóźnieniem lub uniemożliwieniem realizacji zwrotu.
9. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
10. Zwracany Produkt należy przesłać na adres Sprzedawcy wskazany w punkcie 1 rozdziału I niniejszego Regulaminu. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu na wskazany adres przed upływem tego terminu.
11. Sprzedawca zwróci w wyniku odstąpienia od Umowy wszystkie otrzymane w związku z Zamówieniem płatności, w tym koszt dostawy, w terminie 14 dni od otrzymania kompletnego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Sprzedawca może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwrotu Produktów lub otrzymania dowodu odesłania Produktów, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
12. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Zamówienia inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany podczas składania Zamówienia, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Klienta dodatkowych kosztów.
13. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
14. Jeśli oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zostanie złożone przed potwierdzeniem Zamówienia przez Sprzedawcę, zamówienie zostanie anulowane.
XI. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta po zakończeniu procedury reklamacyjnej opisanej w rozdziale X Regulaminu ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, na zasadach określonych przez podmioty uprawnione do pozasądowego rozpatrywania sporów, w szczególności Rzeczników praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista znajduje się tutaj. Więcej informacji o pozasądowych sposobach rozwiązywania sporów konsumenckich znajdziesz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
2. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma także możliwość rozstrzygnięcia reklamacji na szczeblu unijnym z wykorzystaniem platformy ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XII. Newsletter
1. Usługa Newsletter polega na regularnym wysyłaniu do Klientów wiadomości e-mail, informujących ich o najnowszych aktualizacjach, promocjach, nowościach lub ciekawych treściach związanych z marką i produktami Nordic Tec®.
2. Aby skorzystać z usługi Newsletter’a, Klient wprowadza adres poczty elektronicznej i składa stosowne oświadczenie w ramach formularza zapisu na Newsletter, z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu Internetowego.
3. Warunkiem aktywacji Newsletter’a jest potwierdzenie przez Klienta zapisu za pomocą linku aktywacyjnego przesłanego na adres poczty elektronicznej Klienta. Z chwilą potwierdzenia przez Klienta zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.
4. Klient może w dowolnej chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletter’a przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego każdorazowo w dolnej części wiadomości przesyłanej w ramach Newsletter’a.
XIII. Postanowienia końcowe
1. Niniejszy Regulamin pozostaje nieprzerwanie i nieodpłatnie udostępniony w Sklepie Internetowym.
2. Językiem właściwym dla Regulaminu oraz umów zawieranych w jego ramach jest język polski.
3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartych umów, Strony będą dążyły w pierwszej kolejności do rozwiązania sprawy polubownie.
4. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
5. Za wyjątkiem wyłączeń na podstawie przepisów dotyczących praw konsumenckich, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu, będą rozwiązywane przed sądem powszechnym właściwym ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
6. Treść Regulaminu może ulec zmianie. Zmiana Regulaminu nie ma wpływu na prawa nabyte przez Klientów przed dniem wejścia w życie zmian. Nowy Regulamin wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania go na Stronie Internetowej. Klient zostanie każdorazowo poinformowany o zmianie Regulaminu drogą elektroniczną, na podany podczas rejestracji adres e-mail w terminie 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu. W przypadku braku akceptacji nowej treści Regulaminu przez Klienta, Klient zobowiązany jest zawiadomić o tym Sprzedawcę, które to zawiadomienie skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie usług elektronicznych.
7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 27.04.2017 r.
Ostatnia aktualizacja – 07.08.2024 r.
Regulamin w brzmieniu sprzed 07.08.2024 r.